Czasami udaje się komuś z nas wyskoczyć w interesujące miejsce, zwiedzić ciekawy obiekt, zobaczyć coś nowego. Tym razem miałem możliwość odwiedzenia Muzeum Sztuki Współczesnej Kiasma w Helsinkach.
Relacje podzieliłem na kilka części i dziś krótki fotoreportaż z wystawy "Face to face".
Wystawa "Face to face" to zbiór portretów i autoportretów z kolekcji Kiasma.
Różne ujęcia, różne spojrzenia na portret. Różne techniki i jeden cel - oddać nie tylko fizjonomie, ale także wnętrze modela.
Oprócz malarstwa i rzeźby na wystawie pojawiły się tez instalacje. Można było zajrzeć w głąb siebie i obejrzeć swój portret - odbicie w lustrze, ale nietypowym- siedzące dwie osoby przedzielała tafla szkła, nad którą wahadłowo poruszała się lampa. W zależności od kąta padania światła szkło stawało się lustrem lub było transparentne... i ten szczególny moment przejścia kiedy nakładały się twarze siedzących..
Kilkunastominutowy film "Michael 2015" - wywiad z nieżyjącym Michaelem Jacksonem (w którego rolę wcieliła się artystka) robi wielkie wrażenie ze względu na wierność odtworzenia postaci i wielu mądrych spostrzeżeń o ludziach i świecie. Mamy wrażenie, że to naprawdę Michael wrócił z zaświatów i dzieli się z nami mistyczą mądrością.
Aleksander.
Autorzy prac na wystawie:
Adel Abidin (1973 Iraq)
Lauri
Astala (1958 Finland)
Tracey Emin
(1963 Great Britain)
Juha
Hälikkä (1966 Finland)
Kaarina
Kaikkonen (1952 Finland)
Jan Kaila
(1957 Finland)
Marjaana
Kella (1961 Finland)
Heta Kuchka
(1974 Finland)
Johanna
Lecklin (1972 Finland)
Sami
Lukkarinen (1976 Finland)
Elina
Merenmies (1967 Finland)
Esko
Männikkö (1959 Finland)
Kalervo
Palsa (1947–1987 Finland)
Jorma
Puranen (1951 Finland)
Merja
Puustinen (1963 Finland)
Aurora
Reinhard (1975, Finland)
Seppo
Renvall (1963 Finland)
Nina Roos
(1956 Finland)
Stiina
Saaristo (1976 Finland)
Mari
Slaattelid (1960 Norway)
Sami
Sänpäkkilä (1975 Finland)
Berit
Talpsepp-Jaanisoo (1984 Estonia)
Pauliina Turakka Purhonen (1971 Finland)
Marianna Uutinen (1961 Finland)
1 komentarz:
Ja tej dzisiejszej sztuki nie rozumiem zupełnie.
Niektóre eksponaty mogą być wykonane z ciekawych materiałów, ale ich przesłanie jakoś mi umyka. Nie umiem jej docenić.
Prześlij komentarz